wtorek, 28 stycznia 2014

Nowe kawy - zapowiedź

Testuję nowe kawy! Już o tym wspomniałem w post scriptum do poprzedniego wpisu.
W ostatni weekend wypaliłem próbki 3 kaw: Amaro Gayo Natural Organic z Etiopii, Las Lajas Fairtrade Organic z Kostaryki i Sumatrę Lintong Washed Blue Batak. Zwróćcie uwagę na widocznie żółtawy kolor ziaren z Etiopii - często występujący w kawach  obrabianych w sposób naturalny, czyli na sucho.
Dzisiaj zaliczyłem pierwszą degustację. Na razie wygrywa Etiopia, ale ponieważ kawy z dnia na dzień zmieniają profil smakowy, a pewne ich cechy ujawniają się w pełni dopiero piątego czy szóstego dnia po wypaleniu, więc z końcowym werdyktem jeszcze się wstrzymam. Kilka dni.

3 komentarze:

  1. A kiedy będą w sklepie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawy (tzn. Etiopia i Sumatra - bo na nie się zdecydowałem) już do mnie jadą, ale ponieważ jadą z daleka trochę im to zajmie. W sklepie będą za ok.trzy tygodnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka ciekawostek zdrowotnych o kawie:) https://www.youtube.com/watch?v=qKXrTxS7XWY

    OdpowiedzUsuń